Kersenbloesems in Kyushu

De Japanse kerselaars bloeien kort. De bloesemgolf trekt over Japan van half maart tot eind april. De bloesemtijd laat zich niet plannen, maar in Kyushu valt die ongeveer van 15 maart tot 15 april.

Dag 1 – 25km: Aankomst in Fukuoka. Transfer naar hotel. Eerste kersenbloesems in Maizuru Park.

Dag 2 – 60km: Langs de kust fietsen we Fukuoka uit richting Karatsu. We rijden door het sprookjesachtige Regenboogpijnbos en bezoeken een pottenbakkerskiln. Logeren in Karatsu.

Dag 3 – 60km: Via de pottenbakkersdorpen Imari en Arita gaat het naar Huis Ten Bosch. Bezoek aan Huis Ten Bosch.

Dag 4 – 60km: Van Huis Ten Bosch rijden we langs de prachtige Omura Baai naar Nagasaki. Bezoek aan de stad.

Dag 5 – 75km: Rond de Amakusa-zee fietsen we naar Kuchinotsu. Onderweg is er tijd voor een onsenbezoek in het historische Unzen.

Dag 6 – 50km: We nemen de ferry naar Amakusa, het eiland van de christenen. We logeren onder de dolmen in de Siratake Forest Lodge.

Dag 7 – 75km: Via een lint van groene eilandjes komen we in Kumamoto. We bewonderen de kersenbloesems aan het kasteel.

Dag 8 – 50km: Vandaag klimmen we naar de Aso vulkaan met een van ‘s werelds grootste caldera.

Dag 9 – ‘Rustdag’: We maken een wandeltocht op de Aso vulkaan of ontspannen in de onsen.

Dag 10 – 60km: Rond de krater vervolgen we onze fietstocht naar het Takachihogebergte, wieg van talloze mythen en legenden.

Dag 11 – 50km: We dalen af voor nog meer kersenbloesems aan de ruines van het Ojo kasteel in Taketa.

Dag 12 – 50km: Door groene valleien rijden we verder naar Usuki met de wereldvermaarde stenen Boeddha’s. Uitrusten doen we in de onsen van Beppu.

Dag 13 – 70km: In Yabakei bezichtigen we de tunnel die monnik Zenkai er in 30 jaar met de hand beitelde.

Dag 14 – 90km: In de schaduw van de berg Hiko fietsen we naar Dazaifu.

Dag 15 – 40km: ‘s Ochtends bezoeken we het Kyushu National Museum. Dan gaat het terug naar Fukuoka. Nog een laatste keer snuiven we de kersenbloesem in het Nishi Park.